Marka J.A. Baczewski przywraca polskie tradycje produkcji whisky. Kontynuuje historię Special Polish Whisky wytwarzanej od początku XX wieku w lwowskiej destylarni Baczewskiego. Dzisiejsza J.A. Baczewski Whisky to nowoczesne odwzorowanie nie tylko receptury, ale i opakowania pierwowzoru.
- Światowy boom na whisky pozwolił konsumentom odkryć całe bogactwo gatunków i receptur, ale również regionów pochodzenia whisky, różnych tradycji. Whisky to nie tylko Szkocja i Irlandia, ale również Stany Zjednoczone, Kanada, Japonia, Tajwan i wiele innych krajów - mówi Robert Ogór, Prezes AMBRA S.A.
W ciągu pięciu ostatnich lat rynek whisky w Polsce podwoił się. To najszybciej rozwijająca się kategoria alkoholi. Rosnące dochody i aspiracje Polaków zmieniają ich stosunek do alkoholu. Podczas gdy konsumpcja czystej wódki spada, wydatki konsumentów na whisky przekroczyły już 2 miliardy złotych i wynoszą tyle samo, co wydatki na wino. Poszukujemy różnorodności, autentyczności i produktów z tożsamością.
- Nadszedł więc czas na odkrycie polskich korzeni w produkcji whisky. Jedną z takich historii jest Special Polish Whisky wytwarzana od początku XX wieku w lwowskiej destylarni Baczewskiego. J.A. Baczewski Whisky kontynuuje te tradycje. Podwyższona zawartość alkoholu przy jednocześnie unikalnej recepturze na łagodną aromatyczną whisky to właśnie produkt wywodzący się ze starej lwowskiej szkoły whisky - podkreśla Robert Ogór.
Nowa J.A. Baczewski Whisky jest już dostępna w sklepach spożywczych oraz w sieci dedykowanej alkoholom mocnym Distillers Limited (sklepy partnerskie Centrum Wina). Jej recepturę opracowała rodzina Baczewskich - najsłynniejszy ówczesny producent spirytualiów.
- Choć wyróżnia ją wyższa 43% zawartość alkoholu, zachowała swoje łagodne oblicze. Dlatego mówimy o niej „tak mocna i tak łagodna” - mówi Anna Wiśniak, Senior Brand Manager AMBRA S.A. - Dzięki temu jeszcze lepiej odpowiada preferencjom polskich konsumentów. To propozycja dla osób, które są już w świecie whisky, ale poszukują nowości, interesują się historią whisky, jej pochodzeniem, tradycją, różnorodnością. Czyli głównie dla mężczyzn w wieku 30+, nastawionych na odkrywanie głębi kategorii, otwartych na nowe doznania i skłonnych do eksperymentowania. Zainspirowani tradycjami rodziny Baczewskich, przywracamy też blask i sławę dawnych opakowań tej legendarnej marki - dodaje Anna Wiśniak.
- Z wielką satysfakcją przyjęliśmy zlecenie na pracę nad nowym opakowaniem J.A. Baczewski Whisky. Rzadko mamy okazję projektować whisky i to dla tak renomowanej marki. Noblesse oblige - mówi Dyrektor Kreatywny Brandy Design Maciej Konopka. - Co oczywiste w tej sytuacji, sięgnęliśmy do przebogatej ikonografii marki, starając się zaczerpnąć z niej to, co komunikuje jej ponadczasowy charakter, a zarazem stworzyć opakowanie współczesne, nowoczesne, będące naturalną konsekwencją dotychczas wytyczonej drogi, a więc poniekąd minimalistyczne i stojące na najwyższej półce wśród polskich alkoholi.
Jak podkreśla Maciej Konopka nowe opakowanie J.A. Baczewski Whisky jest swego rodzaju pomostem pomiędzy historią marki a konwencją świata whisky, którą dzisiaj znamy.
- Stąd wybór czerni, szarości i lekko miedzianego złota, zastosowanych na matowym papierze. Tak duże wyzwanie wymagało wielu prób i czasu - przyznaje Maciej Konopka.
W nadchodzącym sezonie świątecznym J.A. Baczewski Whisky dostępna będzie w karafce lub dodatkowo w prezentowej tubie. Premierze towarzyszy kampania sprzedażowa (atrakcyjne materiały POS i ekspozycje) oraz cykl filmów nawiązujących do tradycji lwowskiej szkoły whisky stworzonych z myślą o mediach społecznościowych.
Cena detaliczna: 79 zł
Link do strony artykułu: https://cafe.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/j-a-baczewski-whisky-tak-mocna-a-tak-lagodna